5A SINIFI 1.DÖNEM 1.YAZILI/UYGULAMALI SINAV TABLOSU |
||||
DERSİN ADI |
SINAV TARİHİ |
SINAV KAZANIMLARI |
SORU SAYISI |
SORU TİPİ |
İNGİLİZCE |
|
Senaryo 2 1. Yazılı 1. Ünite kazanımlar
Ss will be able to read and understand Picture stories conversations and cartoons about personal information (3)
Ss will be able to read and understand timetables for their lessons (3)
2. Ünite kazanımlar Ss will be able to understand information about important places. (2)
|
20 |
OPEN ENDED-LISTENING-SPEAKING |
FEN BİLİMLERİ |
04.11.2024 |
SENARYO -1 FB.5.1.1.1. Güneş’in yapısı ve dönme hareketi ile ilgili bilgileri kaydedebilme FB.5.1.2.1. Ay’ın özellikleri, dönme ve dolanma hareketleri ile ilgili bilimsel çıkarım yapabilme FB.5.1.2.2. Ay’ın evrelerini temsil eden bilimsel model oluşturabilme FB.5.1.3.1. Güneş, Dünya ve Ay’ın birbirlerine göre hareketlerini ve hacimsel büyüklüklerini temsil eden bilimsel model oluşturabilme FB.5.2.1.1. Kuvveti büyüklüğü ile tanımlayabilme |
7 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
Din Kültürü ve Ahlak bilgisi |
05/11/2024 |
5.1.1. Evrendeki mükemmel düzene ilişkin akıl yürütebilme.* 5.1.2. Evrendeki mükemmel düzeni gözlem yoluyla fark edip Allah'ın varlığı ve birliğini gözleme dayalı tahmin edebillme. 5.1.3. Allah'ın güzel isimleri hakkında bilgi toplayabilme.* 5.1.4. İhlas suresini ve bu surenin anlamını okuyarak yorumlayabilme.
|
10 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
Peygamberimizin Hayatı |
05/11/2024 |
5.1.1. Peygamberimizin doğduğu dönemi etkileyen Fil Vakası'na ilişkin bilgileri toplayabilme* 5.1.2.Peygamberimizin çocukluk yıllaında aile büyükleriyle kurduğu ilişkileri çözümleyebilme*.
|
10 |
Açık uçlu ve kısa cevaplı soru tipi |
Kuran-ı Kerim |
31/10/2024 |
5.1.1. Kur’an-ı Kerim’i öğrenmenin önemini ve okumanın adabını çözümleyebilme 5.1.2. Harfleri seslendirebilme 5.1.3. Harfleri yazabilme 5.1.4. Harfleri harekelerle seslendirebilme 5.1.5. Sübhaneke duası ve Rabbena dualarının anlamlarını yorumlayabilme
|
5 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
SOSYAL BİLGİLER |
30/10/2024 |
SB.5.1.1.Sosyal Bilgiler dersinin, Türkiye Cumhuriyeti’nin etkin bir vatandaşı olarak kendi gelişimine katkısını fark eder. SB.5.1.1.Sosyal Bilgiler dersinin, Türkiye Cumhuriyeti’nin etkin bir vatandaşı olarak kendi gelişimine katkısını fark eder. SB.5.1.3. Sahip olduğu haklarının farkında olan bir birey olarak katıldığı gruplarda aldığı rollerin gerektirdiği görev ve sorumluluklara uygun davranır. SB.5.1.4. Çocuk olarak haklarından yararlanmaya ve bu hakların ihlal edildiği durumlara örnekler verir. SB.5.2.1. Somut kalıntılarından yola çıkarak Anadolu ve Mezopotamya uygarlıklarının insanlık tarihine önemli katkılarını fark eder.
|
10 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
ARAPÇA |
06/11/2024 |
SENARYO-1 Arapçanın seslerini ortografik şekilleriyle tanır. Basit selamlaşma ifadelerini ayırt eder. Tanıdığı harf ve ifadeleri gördüğü şekliyle yazar. Arapçanın harekeleme sistemini tanır. Arapçanın seslerini birbirinden ayırt eder.
|
8 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
TÜRKÇE
|
8/10/2024 |
T.O.5.5. Metinde geçen anlamını bilmediği söz varlığı unsurlarının anlamını tahmin edebilme T.O.5.6. Metnin yüzey anlamını belirleyebilme T.O.5.21. Metinden hareketle söz varlığını geliştirmeye yönelik çözümleme yapabilme T.Y.5.18. Yazısını zenginleştirecek biçimde söz varlığını kullanabilme T.Y.5.21. Yazım kuralları işaretlerini uygulayabilme |
9 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
MATEMATİK |
07/11/2024 |
Çokgenlerin özellikleri ile ilgili edindiği deneyimleri yansıtabilme |
7 |
AÇIK UÇLU VEYA AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORU |
6A SINIFI 1.DÖNEM 1.YAZILI/UYGULAMALI SINAV TABLOSU |
||||
DERSİN ADI |
SINAV TARİHİ |
SINAV KAZANIMLARI |
SORU SAYISI |
SORU TİPİ |
İNGİLİZCE |
|
Senaryo 1: kazanımlar: Ss will be able to understand short and simple texts such as personal narratives about repeated actions Ss will be able to understand short and simple texts about food and preferences Ss wil be able to understand the label of foof products.
|
13 |
OPEN ENDED-LISTENING-SPEAKING |
FEN BİLİMLERİ |
01.11.2024 |
SENARYO 6 F.6.1.1.1. Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır F.6.1.1.2. Güneş sistemindeki gezegenleri, Güneş’e yakınlıklarına göre sıralayarak bir model oluşturur. F.6.1.2.1. Güneş tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder. F.6.1.2.2. Ay tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder. F.6.1.2.3. Güneş ve Ay tutulmasını temsil eden bir model oluşturur. F.6.2.1.1. Destek ve hareket sistemine ait yapıları örneklerle açıklar. F.6.2.2.1. Sindirim sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini modeller kullanarak açıklar. F.6.2.2.2. Besinlerin kana geçebilmesi için fiziksel (mekanik) ve kimyasal sindirime uğraması gerektiği çıkarımını yapar. F.6.2.2.3. Sindirime yardımcı organların görevlerini açıklar. |
8 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
Din Kültürü ve Ahlak bilgisi |
05/11/2024
|
6.1.1. Peygamber ve peygamberlik kavramlarını tanımlar. 6.1.2. Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar* 6.1.3. Peygamberlerde insanlar için güzel örnekler olduğunu fark eder 6.1.4. Vahyin gönderiliş amacını araştırır* 6.1.5. İlahi kitapları ve gönderildiği peygamberleri eşleştirir.* 6.1.6. Hz. Âdem’in (a.s.) hayatını ana hatlarıyla özetler. |
10 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
Peygamberimizin Hayatı |
01/11/2024 |
6.1.1. Peygamberimizin çocukluk yıllarını ana hatlarıyla açıklar.* 6.1.2. Peygamberimizin gençlik dönemindeki ahlaki özelliklerini kavrar. 6.1.3. Peygamberimizin gençlik dönemindeki erdemli davranışlarını kendi hayatında uygulamaya istekli olur.* 6.1.4. Peygamberimizin aile hayatını betimler. 6.1.5. Peygamberimizin nübüvvet öncesi ahlaki ve toplumsal kaygılarını yorumlar.
|
10 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
Temel Dini Bilgiler |
05/11/2024 |
1.1.1. İman ve İslam kavramlarını açıklar. 1.1.2. Kelime-i Tevhit ve Kelime-i Şehadet ile anlamlarını söyler. 1.1.3. İmanın insana kazandırdığı özellikleri fark eder.* 1.1.4. İman bakımından insanların sınıflandırılmasına örnekler verir.*
|
10 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
Kuran-ı Kerim |
04/11/2024 |
6.1.1. Kur’an-ı Kerim’i doğru ve güzel okumanın önemini kavrar. 6.1.2. Kur’an-ı Kerim’i doğru ve güzel okumaya istekli olur. 6.1.3. Kur'an-ı Kerim'i güzel ve doğru okumanın tecvit bilgisiyle kazanılacağını kavrar. 6.1.3. Kur'an-ı Kerim'i güzel ve doğru okumanın tecvit bilgisiyle kazanılacağını kavrar. 6.1.4. Hz. İbrahim, Hz. İsmail, Hz. İshak kıssalarını temel özellikleriyle açıklar.
|
5 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
SOSYAL BİLGİLER |
04/11/2024 |
SB.6.1.1. Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler. SB.6.1.2. Sosyal, kültürel ve tarihî bağların toplumsal birlikteliğin oluşmasındaki yerini ve rolünü analiz eder. SB.6.1.3. Toplumda uyum içerisinde yaşayabilmek için farklılıklara yönelik ön yargıları sorgular. SB.6.1.4. Toplumsal birlikteliğin oluşmasında sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı destekleyici faaliyetlere katılır. SB.6.1.5. Bir soruna getirilen çözümlerin hak, sorumluluk ve özgürlükler temelinde olması gerektiğini savunur. SB.6.2.1. Orta Asya’da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasal, ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur.
|
10 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
ARAPÇA
|
06/11/2024 |
Günlük hayatla ilgili basit sorulara iletişimi sürdürecek derecede cevap verir. Dinlediği Arapça ifadeleri iletişimi sağlayabilecek derecede kullanır. Dinlediği basit sözcük öbeklerini uygun telaffuzla seslendirir. Günlük hayatla ilgili kelimeleri basit söz öbekleriyle ve kısa cümlelerle tarif eder. 1-12 arasındaki sayıları tanır. Günlük hayat ile ilgili dinlediği basit sözcük öbekleri ile ilgili görselleri bulur. İletişim esnasında temel zaman ifadelerini kullanır. |
|
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
MATEMATİK |
31/10/2024 |
ÜLKE GENELİ ORTAK SINAV
|
7 |
AÇIK UÇLU VEYA AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORU |
TÜRKÇE |
30.09.2024 |
ÜLKE GENELİ ORTAK SINAV KAZANIMLARI AYRICA PAYLAŞILACAKTIR. |
7 |
AÇIK UÇLU VEYA AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORU |
7A SINIFI 1.DÖNEM 1.YAZILI/UYGULAMALI SINAV TABLOSU |
||||
DERSİN ADI |
SINAV TARİHİ |
SINAV KAZANIMLARI |
SORU SAYISI |
SORU TİPİ |
İNGİLİZCE |
|
SENARYO 5 KAZANIMLAR: Ss will be able to understand a simple text about appearances,personalities and comparisons including explanations and reasons. (3) Ss will be able to write simple pieces to compare people.(1) Ss will be able to understand short and simple texts about sports.(3)
|
19 |
OPEN ENDED-LISTENING-SPEAKING |
FEN BİLİMLERİ |
07.11.2024 |
SENARYO 4 F.7.1.1.1. Uzay teknolojilerini açıklar. F.7.1.1.2. Uzay kirliliğinin nedenlerini ifade ederek bu kirliliğin yol açabileceği olası sonuçları tahmin eder. F.7.1.1.5. Teleskobun gök bilimin gelişimindeki önemine yönelik çıkarımda bulunur. F.7.1.2.1. Yıldız oluşum sürecinin farkına varır. F.7.1.2.3. Galaksilerin yapısını açıklar. F.7.2.1.1. Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır. F.7.2.1.3. Hücre-doku-organ-sistem-organizma ilişkisini açıklar. F.7.2.2.1. Mitozun canlılar için önemini açıklar.
|
8 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
Din Kültürü ve Ahlak bilgisi |
01/11/2024
|
7.1.1. Varlıklar âlemini özelliklerine göre ayırt eder. 7.1.2. Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır* 7.1.3. Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlar. 7.1.4. Ahiret hayatının aşamalarını açıklar.* 7.1.5. Allah’ın adil, merhametli affedici olması ile ahiret inancı arasında ilişki kurar. 7.1.6. Hz. İsa’nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır* 7.1.7. Nâs suresini okur, anlamını söyler.
|
10 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
Peygamberimizin Hayatı |
05/11/2024 |
7.1.1. Peygamberimizin nübüvvet öncesi hayatını ana hatlarıyla açıklar.* 7.1.2. İlk vahyin gelişi ile Peygamberimizin yüklendiği sorumlulukları yorumlar. 7.1.3. Peygamberimizin İslam’a ilk davet sürecini açıklar. 7.1.4. Davetin yaygınlaşmasını ve Peygamberimizin tebliğine karşı tepkileri sonuçlarıyla birlikte değerlendirir.*
|
10 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
Temel Dini Bilgiler |
04/11/2024 |
2.1.1. Allah’a (cc) karşı ahlaki sorumluluklarını yerine getirmeye özen gösterir. 2.1.2. Peygamberimize karşı ahlaki sorumluluklarını yerine getirmede istekli olur.* 2.1.3. Kur’an-ı Kerim’e karşı ahlaki sorumluluklarını davranışlarına yansıtır. 2.1.4. Topluma karşı ahlaki sorumluluklarını yerine getirmeye duyarlı olur.*
|
10 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
Kuran-ı Kerim |
31/10/2024 |
7.1.1. Kur'an-ı Kerim'in İslam Dininin ana kaynağı olduğunu kavrar. 7.1.2. Kur'an-ı Kerim'in insan hayatının bütün yönlerine ilişkin öğretisi bulunduğunu fark eder. 7.1.3. Hz. Davud, Hz. Süleyman kıssalarını temel özellikleriyle açıklar.
|
5 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
SOSYAL BİLGİLER |
04/11/2024 |
SB.7.1.1. İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular. SB.7.1.2. Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır. SB.7.1.3. Medyanın sosyal değişim ve etkileşimdeki rolünü tartışır. SB.7.1.4. İletişim araçlarından yararlanırken haklarını kullanır ve sorumluluklarını yerine getirir. SB.7.2.1. Osmanlı Devleti’nin siyasi güç olarak ortaya çıkış sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri açıklar.
|
10 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
ARAPÇA
|
07/11/2024 |
Tema konuları ile ilgili ifadeleri duyduğunda yazar. Kendini, annesinin ve babasının mesleğini tanıtır. Başkası hakkında bilgi edinmek için sorular sorar. Gündelik yaşam ortamlarında kullanılan basit ifadeleri tanır. Okuduklarında yakın gelecek zamana ait ifadeleri tanır. |
|
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
MATEMATİK |
05/11/2024 |
SENARYO 7
|
7 |
AÇIK UÇLU VEYA AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORU |
TÜRKÇE |
06/10/2024 |
T.7.3.5. Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. T.7.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. T.7.3.8. Metindeki söz sanatlarını tespit eder. T.7.3.12. Fiillerin anlam özelliklerini fark eder. T.7.3.17. Metnin ana fikrini belirler. T.7.3.19. Metinle ilgili soruları cevaplar. T.7.3.22. Metnin içeriğini yorumlar. T.7.3.28. Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. T.7.3.29. Metin türlerini ayırt eder. T.7.4.3. Hikâye edici metin yazar. |
9 |
AÇIK UÇLU VEYA AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORU |
8A SINIFI 1.DÖNEM 1.YAZILI/UYGULAMALI SINAV TABLOSU |
||||
DERSİN ADI |
SINAV TARİHİ |
SINAV KAZANIMLARI |
SORU SAYISI |
SORU TİPİ |
İNGİLİZCE |
|
SENARYO 4 KAZANIMLAR: Ss will be able to understand short and simple texts about friendship. (3) Ss will be able to understand short and simple invitations letters, cards and e mails.(1) Ss will be able to write ashort simple letter apologizing and giving reasons for not attending an event.(1) Ss will be able to understand shorts and simple texts about regular activities of teenagers. (3)
|
20 |
OPEN-ENDED LISTENING- SPEAKING |
FEN BİLİMLERİ |
07.11.2024 |
SENARYO 4 F.8.1.1.1. Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. F.8.1.2.1. İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. F.8.2.1.1. Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. F.8.2.1.2. DNA’nın yapısını model üzerinde gösterir. F.8.2.1.3. DNA’nın kendini nasıl eşlediğini ifade eder. F.8.2.2.1. Kalıtım ile ilgili kavramları tanımlar. F.8.2.2.2. Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. |
9 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
İNKILAP TARİHİ |
04/11/2024 |
İTA.8.1.1. Avrupa’daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti’nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. İTA.8.1.2. Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur. İTA.8.1.3. Gençlik döneminde Mustafa Kemal’in fikir hayatını etkileyen önemli kişileri ve olayları kavrar. İTA.8.1.4. Mustafa Kemal’in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. İTA.8.2.1. Birinci Dünya Savaşı’nın sebeplerini ve savaşın başlamasına yol açan gelişmeleri kavrar.
|
10 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
Din Kültürü ve Ahlak bilgisi |
31/10/2024 |
8.1.1. Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar.* 8.1.2. İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar.* 8.1.3. Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. 8.1.4. Toplumda kader ve kaza ile ilgili yaygın olan yanlış anlayışları sorgular. 8.1.5. Hz. Musa’nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. 8.1.6. Ayet el-Kürsi'yi okur, anlamını söyler.*
|
10 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
Peygamberimizin Hayatı |
01/11/2024 |
8.1.1. Peygamberimizin çocukluk ve gençlik yıllarını ana hatlarıyla açıklar. 8.1.2. Peygamberimizin Mekke yıllarını ve Yesrib’e hicreti ana hatlarıyla açıklar.* 8.1.3.Peygamberimizin Medine’de yaptığı toplumsal faaliyetleri kavrar. 8.1.4. Müşriklerle münasebetleri sebep ve sonuçları açısından değerlendirir.*
|
10 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
Kuran-ı Kerim |
04/11/2024 |
8.1.1. Kur’an-ı Kerim’in temel konularını kavrar. 8.1.2. Hz. Yakup, Hz. Yusuf kıssalarını temel özellikleriyle açıklar.
|
5 |
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
ARAPÇA |
|
Duyduğu/dinlediği sözcükleri/cümleleri birbirine bağlayan bağlaçları tanır. Dinlediklerinde geçen yer, zaman, kişi ve konuyu tanır. Açık ve basit yazılı yönergeleri anlamlandırır. Tam saat ve buçuk saatleri tanır. Dinlediği kültür sanatla ilgili metinleri anlamlandırır. |
|
AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORULAR |
MATEMATİK
|
05/11/2024 |
SENARYO 6
|
8 |
AÇIK UÇLU VEYA AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORU |
TÜRKÇE |
06/10/2024 |
T.8.3.5. Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. T.8.3.9. Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. T.8.3.14. Metinle ilgili soruları cevaplar. T.8.3.17. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. T.8.3.20.Okuduğu metinlerdeki hikâye unsurlarını belirler. T.8.3.21. Metnin içeriğini yorumlar. T.8.3.34. Okuduklarında kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını belirler. T.8.4.3. Hikâye edici metin yazar. |
9 |
AÇIK UÇLU VEYA AÇIK UÇLU VE KISA CEVAPLI SORU |